DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2021 FAALİYET RAPORU
HAYIR |
faaliyet |
İçerik |
Tarih |
Katılımcı Sayısı |
İçerik Detayı |
1 |
Çevrimiçi |
Eğitim Semineri |
14.06.2021 |
44 |
Uyuşturucu Bağımlılığı: Farkındalık ve Müdahale Yolları |
2 |
Çevrimiçi |
Sempozyum |
20.06.2021 |
96 |
Bahar Şenliği ve Farkındalık Sempozyumu |
3 |
Çevrimiçi |
Kişisel Gelişim Odakli Eğitim Programı |
21.06.2021 Devam ediyor |
77 |
Toplumu Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinde Etik Konularda Bilinçlendirme Sosyal Sorumluluk Projesi |
4 |
Çevrimiçi |
Kişisel Gelişim Odakli Eğitim Programı |
21.06.2021 Devam ediyor |
101 |
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uygulama ve Araştırma Merkezi Sosyal Sorumluluk Projesi |
5 |
Çevrimiçi |
Eğitim Semineri |
23.06.2021 |
16 |
Kumar Bağımlılığını Anlama |
6 |
Çevrimiçi |
Eğitim Semineri |
24.06.2021 |
9 |
Dijital Oyun Bağımlılığı ve Riskler |
7 |
Çevrimiçi |
Eğitim Semineri |
01.07.2021 |
10 |
Ortaokul Düzeyinde Uygulanan Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitiminin (TBM) Etkililiği ve Eğitimle İlgili Görüşleri |
8 |
Çevrimiçi |
Kariyer ve Eğitim Merkezi Programları |
07.07.2021 16.07.2021 |
20 |
LGS Kariyer ve Tercih Danışmanlığı |
9 |
Çevrimiçi |
Kariyer ve Eğitim Merkezi Programları |
05.08.2021 20.08.2021 |
25 |
YKS Kariyer ve Tercih Danışmanlığı |
10 |
Yüz yüze |
Konferans |
03.09.2021 |
200 |
Salgın Hastalık Sonrası Öğrenci Okula Uyumlarını Destekleme |
11 |
Yüz yüze |
Eğitim Seminerleri |
12.10.2021 12.10.2022 |
– |
Bayındır İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İşbirliği Protokolü |
12 |
Yüz yüze |
Eğitim Seminerleri |
23.10.2021 04.12.2021 |
15 |
Anlaşmazlık Çözümü, Müzakere ve Akran Arabuluculuk Psiko-Eğitim Programı |
13 |
Çevrimiçi |
Eğitim Semineri |
26.10.2021 |
18 |
Oryantasyon Etkinlikleri Kapsamında Salgın Hastalıklar Sürecinde Belirlenen Okula Uyumu |
14 |
Çevrimiçi |
Eğitim Semineri |
28.10.2021 |
12 |
Eşitsiz Dünyada Herkes İçin Yaşam Becerileri |
15 |
Çevrimiçi |
Eğitim Semineri |
25.11.2021 |
20 |
Psikolojik Şiddet ve İlişkide Sınırlar |
16 |
Yüz yüze |
Eğitim Semineri |
29.11.2021 |
45 |
Madde Bağımlılığı ve Önleme |
17 |
Çevrimiçi |
Panel |
07.12.2021 |
50 |
Kumar ve Şans Oyunları Bağımlılığı |
18 |
Yüz yüze |
Eğitim Semineri |
15.12.2021 |
50 |
Uyuşturucu Maddenin Zararları |
19 |
Yüz yüze |
Kongre |
23.12.2021 24.12.2021 |
1.500 |
Karabağlar Rehberlik ve Araştırma Merkezi İşbirliğinde Çocuk Kongresi |
20 |
Yayın Destek Faaliyetleri |
Kitap Bölümü |
01.05.2021 |
– |
Üniversite öğrencilerinin bağımlılık eğilimleriyle değerler ve müzakere yoluyla baş etmeye yönelik bir psikoeğitim programının geliştirilmesi. Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve İncelemeler |
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2022 FAALİYET RAPORU
Doç. Dr. Hale Sucuoğlu’nun araştırmacı olduğu İlköğretimde İklim Değişikliği Farkındalığı Sağlamaya Yönelik Öğretim Programı ve Zenginleştirilmiş Dijital İçerik Geliştirme (11-14 yaş grubu) |
Proje No: FBG-2022-2724 Proje Türü: Güdümlü Süresi: 12 Ay Başlama Tarihi: 12.08.2022 |
Uz Baş, A. , Öz Soysal, FS & Bakalım, O. (2022). Okul Psikolojik Danışmanları için Kendine Yönelik Hak Savunuculuğu Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: güvenlik ve Güvenirlik Çalışması . Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1559-1587. DOI: 10.29299/kefad.953213 |
|
Ogan, S., Öz Soysal, FS ve Uz Baş, A. (2022). Kovid-19 pandemisi sürecinin anlamı: Bir karma yöntem araştırması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 1, 1-26. |
|
Uz Baş, A. , Öz Soysal, FS & Bakalım, O. (2022). Okul Psikolojik Danışmanları için Kendine Yönelik Hak Savunuculuğu Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması: güvenlik ve Güvenirlik Çalışması . Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2),1559-1587. |
|
Sarı, D. ve Uz Baş, A. (2022). Okul Hakkındaki Duygular Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması: geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 35, 1060-1088. |
Günlü, A. ve Uz Baş, A. (2022). Kişilik Özellikleri ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişkide İyi Oluşun Aracı Rolü. Türkiye Bağımlılık Dergisi, 9, 1, 31-37. |
|
Günlü, A. ve Uz Baş, A. (2022). Üniversite Öğrencilerinde Nomofobi ile Temel Psikolojik İhtiyaçlar Arasındaki İlişkide Öz Denetimin Aracı Rolü. Uluslararası Aşamalı Eğitim Dergisi, Cilt 18 Sayı 6, 96-110. |
|
Ross, A. (2022). Hayatı Birlikte Anlamlandırmak: Psikolojik Danışma Üzerine Pratik Bir Rehber (Çev. Ed. Aslı UZ BAŞ). Ankara: Pegem Akademi. |
https://pegem.net/urun/Hayati-Birlikte-Anlamlandirmak/230177 |
İnsan Sağlığına Bütüncül Bakış Paneli: Kadın Cinsel Sağlığına İlişkisel Bakış, Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz |
https://www.instagram.com/p/Ca2bJ7INSmg/?utm_source=ig_web_copy_link |
Kovid-19 Pandemisinde Üniversitenin Şemalarındaki Değişim, Fatma Ebru İkiz, Ratibe Özdemir, Dilara Ateş, Hatice Bilge Doğru |
|
Doç. Fatma Selda Öz Soysal 16.12.2022 tarihinde Bergama Meslek Yüksekokulunda 45 kişiyle Travmaya Müdahale konulu grup etkinliği yürütülmüştür. |
Merkez Müdür Yardımcımız Doç. Dr. Fatma Selda Öz Soysal görevlendirilmiştir. |
İkiz, E. , Koşar, E. , Kıllı, S. & Bağcı, B. (2022). Pandemi Sürecinde Lisansüstü varlıkların Bilişsel Esneklik Düzeylerindeki Değişimler, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , Pandemi ve Uzaktan Eğitim Özel Sayısı , 182-200. |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/baebd/issue/74169/1194149#article_cite |
Sağlam, A. ve İkiz, FE (2022). Koşulsuz Kendini Kabul Bağlamında Sosyal Medya Kullanım Bozukluğunun Gözden Geçirilmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (33), 98-117. |
|
BTK Akademi Kapsamında Yakın İlişkiler başlıklı eğitim Doç. Dr. Fatma Selda Öz Soysal tarafından belirtilir. |
Rektörlükle BTK arasında yapılan protokol kapsamındadır. |
BTK Akademi Kapsamında Dijital Bağımlılık başlıklı eğitim Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz tarafından belirtilir. |
Rektörlükle BTK arasında yapılan protokol kapsamındadır. |
EPDAD tarafından 28-30 Kasım 2022 tarihlerinde Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yürütülen program değerlendirme faaliyetinde Doç. Dr. Hale Sucuoğlu yer almıştır. |
Doç. Dr. Hale Sucuoğlu görevlendirilmiştir. |
6. Uluslararası Başöğretmen Kongresi, Bütüncül Terapötik Teknikler, Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz. |
|
6. Uluslararası Başöğretmen Kongresi, Okul ve Aile Danışmanlığında Etik, Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz. |
|
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı Araştırma Önerisi, Damla Nur Aydın, Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz. |
|
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı Araştırma Önerisi, Ezgi Erdemli, Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz. |
|
CİSEF 23. Ulusal Psikiyatri, Psikoloji ve Psikoterapi Sempozyumu: Psikoterapi Görüşme Teknikleri, Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz. |
|
Ogan, S. ve Öz Soysal, FS (2022). Üniversitede İlişkileri Sürdürme Stratejilerinin Yordayıcıları Olarak Romantik İlişki Doyumu ve Romantik İlişkilerde Öz Yeterlik. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , (12), 271-288 . DOI: 10.21733/ibad.988829 |
|
Ogan, S. & Öz Soysal, FS. Çocuk ve Ergenlerde Travma Tedavisinde Sanat Terapisinin Kullanımı. UBEST. İzmir 25/10/2022-27/10/2022 . (ss.89) Serbest Bildiri |
|
Duygu ve Stres Yönetimi, Disiplinlerarası Tematik Sanat Ve Aile Danışmanlığı Uluslararası Öğrenci Katılımlı Online Sempozyumu, Türkiye, 11 Mayıs 2022, Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz. |
|
Doç. Hale Sucuoğlu tarafından Akademik ve Kişisel Gelişimi Destekleme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Akademi-De) tarafından 21 Ekim 2022 tarihinde “Öğrenci Motivasyonunu Artırma” başlıklı eğitim verilmiş, Sakai Deuzem üzerinden canlı çekim yapılmıştır. |
|
Dijital Oyun Oynama Motivasyonlarını Ele Alan Yaklaşımlar, Süleyman Kıllı, Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz. |
|
Fatma Ebru İkiz Ve Damla Gezer Kişilik Özelliklerinin Psikolojik İyi Oluşu Ve Dijital Bağımlılık İlişkisinin İncelenmesi. |
|
Fatma Ebru İkiz Dijital Bağımlılık- Desem Söyleşileri kapsamında DEU Youtube kanalına canlı çekim yapıldı. |
|
Doç. Dr. Hale Sucuoğlu, Öğretmen Görüşlerine Göre 3.Sınıflarının Okula Dönüşte Yaşadıkları Sorunlar, UBEST . İzmir 25/10/2022-27/10/2022 . (ss.80) Serbest Bildiri |
file:///C:/Users/ADMIN/Desktop/H%C4%B0LAL%20UBEST/UBEST-Bildiri-Ozet-Kitabi-2-1.pdf |
Öğretim Tasarımında Üç Model: Addıe Modeli, Dick, Carey ve Carey Modeli Ve Morrison, Ross Ve Kemp Modeli, Doç. Dr. Hale Sucuoğlu, Kitap Bölümü. |
|
Prof. Dr. Vesile Yıldız Demirtaş, Arş. Görevlisi, İmge Yurdabakan Hastane Okullarına Giden Süreğen Hastalığı Olan Özel Sağlıkla İlgili Yaşam Kalitesi Düzeyleri: Betimsel Bir Çalışma |
|
Prof. Dr. Fatma Ebru İkiz Ebeveynlik, Çocukla İletişim Ve Boşanmaya Uyum Programı İzmir’in Kurtuluşunun 100.Yıl Etkinlikleri |
|
Tunalı, SD, Mutlu, H., Karadağ, F., & Prof. Dr. Vesile Yıldız Demirtaş İlkokul Öğrencilerinin Bakış Açısından Özel Gereksinimli Akran Okuldaki Deneyimleri. |
|
Furkan Atmaca ve Prof. Dr. Vesile Yıldız Demirtaş Bilişsel Eğitim Özel Öğrenme Güçlüğü Olanlar Okuma Ve Yazma Becerilerini Etkiler Mi? |
https://oa.mg/work/10.1177/07319487221085994
|
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2023 FAALİYET RAPORU
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin, 2023 yılında gerçekleştirdiği çalışmalar, aşağıda tanımlanmıştır.